torsdag 2 april 2009

Fan vad jag saknar det!!

På vägen hem idag gick jag förbi studentbostäderna, där jag själv bodde en gång. Det känns som hundra år sen... Riktigt varmt och skönt ute, folk satt ute & grillade och solade och hade sig. Fick lite flashbacks till allt kul jag haft där. Jag tror aldrig att jag har saknat något så i hela mitt liv som det där förbannade studentlivet! Det gör ont i magen bara jag tänker på det. Allt kul man gjorde, fester, engagera sig i diverse föreningar.. Allt kul man hade med de andra där. Bada i pool utanför någon av korriderna. Att bara kunna gå över till grannen och hänga lite. Det hände alltid något kul, och visst blev studierna lite lidande, men det var det värt. Grillkvällar, korridorsfester, märkliga kundvagnsäventyr, underbara människor, gröna gräsmattor, fåniga upptåg, polska burkplockare, brännbollen på krinovaängen, kvällarna på kåren... Allt!
Sen tänker man på att det kan aldrig bli likadant även om man skulle komma tillbaks, och att den sköna stämningen jag upplevde i början av studietiden var på avtagande redan innan jag lämnade det. Saknar det så jävla mycket!!!!!!!!!!!!! :'(

1 kommentar:

Sandra -Vildkatten sa...

Undertecknar på ett instämmande. Iofs bodde jag inte i korridor, men livet var bra härligt. Vi får helt enkelt jobba för vår BÖS äldreboende så vi kan hänga rundor, fiska i poolen och dricka konstiga blandningar och ha våra rullstolsrace. det vore väl toppen?? Värsta kollektivet liksom. Och vem behöver tvätta, vi kan väl ha våra overaller ;)