onsdag 4 mars 2009

Spotifierad

Jahapp.. Så har man testat Spotify då :-)
Jäkligt bra grej faktisk, och jag tror att det här är det mest lyckade försöket att bräcka vissa illegala tjänster som jag sett hittills. Jag hittar dock en hel del "luckor" i deras musikarkiv, men så är jag inte heller någon stor mainstream-lyssnare. Väldigt ont om elektronisk musik a'la Thrash 80, Nullsleep m.m. Men de hade iaf 16 Horsepower! Wohoo!

Det finns dessutom en funktion för att "scrobbla" till last.fm, så nu kan man leta upp bra musik på spotify, spela den och sedan få bra förslag på liknande artister av last.fm, vilket är en j*kligt bra grej. Snubblade tex. över Chumbawamba, toppenbra band. Deras största hit var tydligen tubthumper, som jag iofs kände igen när jag hörde den, men annars har jag aldrig hört talas om bandet. Dagens fynd, helt klart.

Sambon är hos sina föräldrar och jobbar på våra maskeradkostymer, så jag har ÄF (ÄlsklingsFritt) ikväll. Avslappnande på något vis, att bara sitta och lyssna på bra musik och tänka på saker och ting utan att någon tycker att man är tråkig :-) Skulle egentligen gått och lagt mig för en timme sen, men jag fastnade lite i musiken.

1 kommentar:

Sjöormen sa...

Vilken tur att jag fick lite panik och åkte till föräldrarna ;) Trodde annars du skulle passa på att titta lite på skräckfilm nu när jag inte var hemma...