lördag 7 februari 2009

Kåren

När jag kom hem så hade äntligen Roborally kommit (skitkul brädspel!!). Sambon hade försökt hitta någon som ville komma hem till oss och spela och kanske ta en öhl eller så, men alla verkade vara upptagna.
Till sist stack vi till studentkåren (underbart ställe, tyvärr aldeles för lite folk) och hängde lite.
Jag tog med overallen och limmade på lite av mina märken, som jag har typ 2000 av eller så.. Nu är den snart fit for fight för hjärtslaget (studentfest) iallafall.
Trots att jag egentligen slutat plugga så är de där studentfesterna inget jag tänker sluta med i första taget, för de är så j*vla kul. Enda problemet är att bäst-före-datumet på rallen gick ut för länge sen. Får snart förstärka den men byxor eller något. Dubbla lager märken hjälper inte så bra som man kan tro.

I vilket fall så var det skitskoj på kåren, och vi fick spelat roborally också. Saknar verkligen studentlivet som fan. Okej att det är kul med stabil inkomst, men det var något aldeles speciellt med att plugga. Fest när man ville, så ofta man orkade. Underbara människor, och framförallt nya människor hela tiden.
Aargh.. saknar så man får ont i magen. Det tråkigaste är att mycket av det jag upplevt, med studentkår och studentliv inte finns kvar på samma sätt längre. Det var på väg utför redan när jag började, och efter 06 tror jag knappt skaran med overallfolk i Kristianstad ökat överhuvudtaget. (Nej jag räknar inte folk som tvingas på den på nollningen och aldrig använder den igen!)

1 kommentar:

Sandra -Vildkatten sa...

Det var tider det... Gamla goda tiden. Vi borde verkligen jobba på den där BÖSbostaden lagom tills pensionen. DÅ kan vi leva loppan hela dygnet, det är väl sånt pensionärer gör ;)